Droga św. Jakuba - Via Regia - Małopolska Zachodnia

Pieskowa Skała, Sułoszowa

Email Drukuj PDF
Pieskowa Skała - ikona

Wędrując z Ojcowa w górę doliny Prądnika docieramy do Pieskowej Skały.

Niezwykłą malowniczość miejsca tworzą skalna Maczuga Herkulesa oraz zamek - jedno z nielicznych "Orlich Gniazd", które uniknęły ruiny. Piękną oprawę dla tych obiektów tworzą lustra stawów oraz lasy porastające zbocza doliny.

Obiekty:

GUT PAWEŁ
tel 721 279 839

Etap trasy: Pieskowa Skała - Przeginia

Na etapie Pieskowa Skała – Przeginia przebieg Via Regia jest częściowo tożsamy z przebiegiem Szlaku Orlich Gniazd.

Po opuszczeniu zamku w Pieskowej Skale udajemy się za czerwonymi znakami drogą w kierunku Sułoszowej, początkowo poboczem a potem już bezpiecznie chodnikiem wzdłuż drogi. Po drodze spotykamy reklamy agroturystyki oferujące noclegi, gdzie w razie potrzeby możemy się zatrzymać na noc. Dochodzimy do ciekawego, zabytkowego kościoła. Dalej za znakami skręcamy w lewo i wychodzimy na polną drogę która prowadząc przez ładne widokowo wzgórza. Na szczycie wzgórze, koło niewielkiego krzyża szlak (także szlak czerwony PTTK) skręca w prawo. Niestety ze względu na trudności w znakowaniu wśród pól brak jest tutaj znaków. Istnieje jednak możliwość by idąc dalej prosto zejść do Przeginii a następnie drogą dojść do kościoła.  Oficjalna wersja szlaku doprowadzi nas do Zadola Kosmołowskiego. W Zadolu Kosmołowskim czerwony szlak skręca w prawo, natomiast wyznakowana już w tym miejscu własnymi znakami Via Regia prowadzi najpierw ok. 200 m prosto asfaltową ulicą , a następnie odbija w lewo i po kilkunastu metrach jeszcze raz w lewo wspinając się po skosie na łagodne wzgórze. Najpierw przez pola, potem przez nieduży las dochodzimy do miejscowości Przeginia. Po przekroczeniu w wyznakowanym, bezpiecznym miejscu ruchliwej drogi Olkusz Kraków zmierzamy do sanktuarium.